disable right click

Tuesday, March 29, 2011

Tua, satu subjektif yang aku benci.

Selalu aku berfikir, bolehkah manusia hidup abadi? Selamanya muda dan tidak akan "TUA". "TUA" adalah satu perkataan yang berkait dengan tempoh hayat, umur, keadaan fizikal, pemikiran dan macam-macam lagi. Ahh, aku paling benci dengan perkataan "TUA"!. Sengaja aku pasang lagu Never Grow Old - The Cranberries dan Young Forever - Jay-Z ft. Mr. Hudson. Ulang-ulang aku dendangkan, memahami setiap bait lirik yang penuh bermakna. Aku lebih rela kekal berumur 16 tahun sepanjang hidup. Hurmm.

'Forever young'
'I hope you stay'
'Forever young'
'Do-do-do-do...'

Lagu penuh makna tersirat. Aku tidak kisah jika aku mati ketika aku muda, aku tidak kisah jika aku tidak merasa apa itu "TUA", yang penting aku menikmati zaman aku muda. Ketika inilah setiap insan yang bergelar remaja menghabiskan masa dengan berhibur dan berseronok. Dan pada ketika inilah, setiap orang "TUA" yang ada sekarang akan selalu teringat. Memori mereka yang paling indah, yang paling bermakna.


Ya, kebahagiaan, perpisahan, pertelingkahan, akan sentiasa berlaku. Tiada insan yang sempurna kerana Tuhan ciptakan kita Maha Adil.

'I had a dream'
'Strange it may seems'
'It was my perfect day...'

Lagu ini berulang lagi, ahh, betapa aku terpesona dengan lirik dan alunan muziknya. Alangkah indah jika dunia ini sentiasa gembira tanpa unsur kebencian. Semua orang menghormati dan menyukai sesama lain. Bayangkanlah. Keluarga tiada masalah, tiada perceraian, tiada keganasan, tiada kebencian. Dunia akan lebih aman, setiap orang saling memahami. Tidak mustahil Tuhan akan berikan kehidupan yang kekal abadi.

1 comment:

  1. org tua tak sedar diri -___- hahahhaa !

    ReplyDelete