disable right click

Saturday, February 12, 2011

Selsema Burung atau Burung Selsema?

Sedikit hingus meleleh ketika aku sedang menaip entri ini. Habis semua tisu dan tuala aku digunakan sebagai pengelap. Entah apa mimpi hidung aku harini nak salesman, eh tak, selsema. Jilaka. Macam mana aku nak menghirup udara segar di pagi hari?

Habis gitar aku kena petik, bunyi entah apa-apa. Kadang-kadang nada sedih yang mengisi ruang bilik aku. Kadang-kadang juga, nada katak menyanyi riang sambil berguling-guling riang pun ada. Hairan, bezanya cuma beberapa tali yang ditekan, tapi bunyi nya bermacam-macam.

Aku pusing lagi bilik aku, nampak kipas disiling berpusing, tapi aku atau kipas sebenarnya yang berpusing. Aku pandang, aku tenung, aku renung, hurmm. Tak boleh jadi ni, aku tanye kipas, "Kipas, awak berpusing ke?", tapi suasana tetap sunyi. Cuma bunyi kipas je berpusing, pergh, pusing kepala aku tengok kipas berpusing.

Selalu bila aku naik motorsikal yang aku guna untuk ke kolej, ke rumah kawan dan ke kedai mamak, mesti akan aku ternyanyi lagu-lagu yang ter"compose" sendiri dalam fikiran aku. Tapi bila aku turun motorsikal, semuanya hilang tiba-tiba. Pelik. Tapi tak apa, aku sendiri sudah mencipta beberapa lagu yang lahir dari jiwa aku. Lebih mudah untuk meluahkan perasaanku. Hurm.

No comments:

Post a Comment