disable right click

Sunday, February 13, 2011

Monolog Aku

Betulkah hati aku ini masih boleh diubati? Betulkah apa yang bermain cuma perasaan bila keseorangan? Kadang-kadang aku fikir, aku ini bodohlah. Masih lagi tersekat dalam permainan luarbiasa yang aku sudah biasa. Bodoh.

Bodoh. Hakikat aku sudah jatuh cinta memang ada, tapi aku cuba untuk tolak perasaan aku sendiri. Bodoh. Terhegeh-hegeh inginkan dia tapi sendiri sudah tahu yang peluang pun tak ada.
Bodoh. Baik teruskan saja hidup seperti biasa dan bergembira seperti dahulu kala.

Permainan ini aku yang mulakan, tapi sekarang aku yang sengsara menahan sebab kalah. Tapi orang kata, "when a door is shut, doesn't mean that a window didn't open". Ya, peluang masih ada. Mungkin jika aku ikut rentak, segalanya akan kembali normal. Dulu aku tidak pun macam ini. Pelik.

Kehidupan aku kucar-kacir kerana seorang gadis. Mungkin aku nampak gembira di luaran, padahal dalam hati ini sudah rosak, sakit. Aku cari cara untuk bergembira, tapi tidak berjaya. Cukup aku dapat melihat dia tersenyum dan ketawa sudah mampu untuk menyenangkan hati aku.

Kadang-kadang aku hairan dengan diri sendiri, sudah tahu masih lagi menaruh harapan. "Cubalah buka pandangan mata dan hati kau untuk orang lain!, takkan kau masih nak mengharap pada dia, bodoh!" Ya, aku masih mengharap, tapi kali ini aku berharap agar aku dapat menerima dia sebagai kawan, sebagai seorang yang aku kisahkan, aku sayangi dan yang paling penting, dia menghargai aku kembali.

Hanya blog ini peneman setia, bila aku gembira aku lupa blog ini. Kasihan kau, tapi kau tiada perasaan. Jadi, kasihankan lah aku yang terseksa dengan kehidupan di dunia. Jangan kau tinggalkan aku ya. :(

2 comments:

  1. kalaulah blog pandai berkata-kata .
    mesti ko kena maki kan.
    mesti dialog blog berbunyi mcam nie "bila ko senang , gumbira , joli sana sini ,ko lupa aku .
    ko sedih ko cari aku .nyah ko dari sini."

    ReplyDelete
  2. ahah, kalau blog pun ckp macam tu, mmg la dunia ni x adil. hahaha

    ReplyDelete