disable right click

Monday, February 14, 2011

Kan bagus kalau aku tiada perasaan?

Biasalah, bukan manusia kalau tiada masalah. Bukan juga hidupan kalau tiada halangan. Cuba untuk berfikir, betulkah hidup ini akan menjadi bosan jika setiap hari, hidup gembira? Hurm. Aku masih lagi berfikir, kenapa semenjak akhir-akhir ini aku kerap didatangi masalah? Mahu menyalahkan orang lain, tidak mungkin, sebab aku tahu ianya tidak mungkin akan menjadi masalah kalau aku sedar dari awal lagi.

Ya, aku impikan hidup yang gembira tanpa perlu berfikir tentang orang lain. Aku perlu meluangkan masa aku bergembira seperti dulu ketika aku masih lagi hidup dalam dunia aku. Biarlah orang sekeliling cemburu dengan aku, biarlah orang sekeliling suka dengan aku. Yang penting, hidup aku penuh dengan kegembiraan.

Sebenarnya, saat aku membuka blog aku ini, aku sendiri sudah sedar yang aku cuba meluahkan perasaan ganjil aku sendiri. Kalau tidak, mesti aku sudah lupakan blog haru-biru ini. Kan? "Minta maaf blog, aku tahu kau tak ada perasaan, jadi apa salahnya aku meluah dekat kau." "Bodoh, kenapa aku minta maaf? Padahal blog tiada perasaan." Kan bagus kalau aku tiada perasaan?

No comments:

Post a Comment