disable right click

Wednesday, February 16, 2011

Aku tetap aku. Diam.

Orang cakap, hidup ini umpama roda. Kejap kita di atas, kemudian di bawah dan berulang-ulang begitu. Aku sendiri perasan begitu, ya lah, bukan hari-hari, hari minggu. Kan? Aku cuba hadapi masalah aku dengan baik, tapi, makin lama masalah ini seperti hendak mengenakan aku. Haha.

Hidup harus diteruskan. Kadang-kadang bila aku sedang memandu atau menaiki motor, aku rasa seperti hendak langgar semua orang pun ada. Nasib baik aku masih mampu berfikir. Tidak sia-sia aku belajar tinggi-tinggi. Dapat juga aku berfikir dengan rasional berbanding sesetengah orang yang ingin membuat keputusan pun tidak tahu. Itu sampah namanya.

Sepatutya aku kembali ke kehidupan aku yang lama, lebih mudah dan gembira berbanding hari ini. Sebab makin lama makin celaka aku rasa. Atau aku yang semakin dewasa dan terlalu banyak berfikir? Ahh, pedulikan. Aku tetap aku, cuma kamu yang merubah aku. Diam.

No comments:

Post a Comment