disable right click

Saturday, February 19, 2011

Masih Palsu.

Menulis adalah satu perkara yang menarik. Tahu menulis adalah suatu kelebihan. Tapi tulisan aku hanyalah sekadar luahan perasaan duniawi yang tidak bermakna apa-apa pada sesiapa pun. Seperti yang aku kata, aku pilih bercerita dari menyimpan kerana bercerita memudahkan perjalanan.

Palsu

Palsu, ini semua palsu,
Cerita cinta dongeng dalam hidupku,
Palsu, ini semua palsu,
Berakhirlah untuk diriku.

Lemah diriku memikirkan tentangmu,
Senyum manis dibibirmu mengikat diriku,
Lihatlah kembali kedalam sinar mataku,
Keikhlasan dan kejujuran ku untukmu.

Semua yang terjadi hanya palsu belaka,
ku tak ingin untuk terus begini,
Air mataku mengalir mencari dirimu,
Adakah aku ini hanya sebuah patung.

Ku terseksa dengan sikapmu,
Kau selalu melukakan hatiku,
Namun aku pun tahu,
Diriku ini, hanyalah seorang pengganti.

No comments:

Post a Comment