disable right click

Tuesday, February 22, 2011

Love never fails.


Percintaan sering menjadi topik hangat masa kini. Bukan sahaja dari mulut ke mulut, malahan, didalam "Facebook", "Twitter", "Myspace" dan termasuk juga lah dengan blog-blog samada persendirian atau hiburan. Selalu juga terdengar di media, bunuh diri kerana cinta dan kebanyakan masalah-masalah berkaitan dengan cinta. Boleh dikatakan cinta ini sesuatu yang takkan selesai sehinggalah seseorang itu jumpa dengan cinta sejati mereka.

Aku pun tidak terkecuali dengan masalah bodoh aka cinta ini. Tuhan ciptakan setiap orang dengan pasangan maka tidak perlulah kita terlalu mengejar nikmat bercinta sehinggakan lupa dunia. Jarang aku dengar istilah andartu atau bujang terlajak. Sebab apa? Sebab tuhan tetap akan menemukan kita dengan jodoh yang ada.

Apa yang aku terapkan dalam diri aku sendiri, janganlah paksa cinta itu kerana cinta akan datang bila masanya tiba. Tapi kita tetap perlu berusaha untuk mencari pasangan sebab tuhan sukakan hambanya yang berusaha. Tapi bila sudah dapat, cukuplah dengan bercinta secara sederhana. Maksud aku, bercinta sebaik mungkin dan janganlah sampai terlajak melakukan maksiat. Kan tak bagus tu?

Berfikirlah sebaik mungkin dan jadilah orang yang berguna supaya tak sia-siakan kehidupan. Penat ibubapa kita membesarkan kita, tapi kita rosakkan diri dengan melakukan perkara tak senonoh. Cuba hargai kehidupan ini.

Bukan hendak menasihati, tapi cukup sekadar berkongsi. ^-^

5 comments:

  1. a'ah betul . bila dah sampai masa , jodoh sampai jugak .

    ReplyDelete
  2. nadhirah ; yerp, jadi tak perlulah kita menyusahkan diri :)

    ReplyDelete
  3. bila ell arif bicara tentang cinta...

    ReplyDelete