disable right click

Monday, February 28, 2011

Kehidupan kelabu.

 2.36 AM
Arsenal, Liverpool kalah.

 Aku dah cakap, aku memang susah nak tidur malam. Dah elok-elok balik rumah awal, esok pagi ada hal tapi masih lagi nak duduk depan skrin laptop ni. Sengaja gatal jari nak menekan papan kekunci yang dah buruk ini.

Dunia memang susah nak jangka, tiba-tiba, itu terjadi, ini terjadi. Bukan tidak boleh dielakkan, tapi sikap sesetengah anjing kehidupan yang tidak sedar diri. Diri aku juga tidaklah begitu sempurna, tapi apa yang aku perlukan dan kita semua perlukan adalah keamanan dan kematangan dalam pemikiran. Kalau muka kacak dan cantik, tapi minda masih lagi terkukup dan langsung tidak boleh berfikir secara waras, maka itu boleh diklasifikasikan sebagai minda kelas ke-3.

Apa salahnya, jika kita manusia saling memahami, saling menyayangi. Maka tiadalah peperangan, tiada masalah, tiada susah. Sengaja ingatkan diri sendiri, aku pun tidak sempurna. Sekarang aku lebih suka mengambil langkah berkecuali dalam apa juga jenis hal yang mungkin akan mendatangkan masalah.

Kan bagus kalau aku boleh kembali ke masa lalu dan betulkan segala kesilapan aku? Mungkin aku juga boleh mengubah masa depan. Hurm, bicara mainan, ayat pun angan-angan.

No comments:

Post a Comment