disable right click

Friday, May 21, 2010

Thinking of You :))

Jadi, memang awal-awal semuanya indah dan bermakna. Tapi bila hati dah mula bosan, sedikit perasaan pun tidak tercuit. Yang ada cuma simpati, dan lama-lama akan mati. Diri dikenali dengan nasihat peribadi. Memang senang untuk berkata, tapi susah untuk melakukan. Sekurang-kurangnya mampu memberi perangsang untuk seseorang yang memerlukan.

Adakah diri hanya akan puas jika apa yang diingini dituruti? Atau cuma akan puas jika dunia ini dimiliki? Ya, hukum alam. Setiap insan inginkan lebih dari yang sepatutnya. Tamak, nafsu, keinginan. Semuanya ingin dipenuhi.

Bayangkan suatu hari, anda sedang berjalan dan berfikir. Apakah kepuasan yang akan anda rasai setelah semuanya telah anda miliki? Adakah keseronokan berganda sehingga lupakan dunia dan orang sekeliling? Atau adakah cuma untuk mengisi kekosongan di dalam hati sedangkan hati sudah berpunya?

Bukan semua didunia mampu dimiliki, jadi, wujudkanlah satu perasaan gembira yang abadi sehinggakan bila anda mengalami kesusahan pun anda masih boleh tersenyum dan bergelak tawa bersama rakan sambil memikirkan penyelesaian. Carilah kawan yang mampu mendengar dan membantu anda ketika dalam kesusahan dan balaslah budi mereka sebaik mana yang termampu. Jangan jadi seperti kucing yang dalam kelaparan, bila lapar datang mengampu tuannya. Bila sudah kenyang, panggil pun tidak akan datang.

Jadilah diri anda, diri positif anda. Setiap insan ada kelebihan tersendiri, dan kelebihan itulah yang menjadikan harga anda mahal. Percayalah, suatu hari nanti pasti akan ada yang tersedar dari lamunan sendiri :)

No comments:

Post a Comment