disable right click

Friday, July 20, 2012

Tutup Mata Buta, Ikut Jalan Hati

Lama aku tahu, tapi sengaja kututup mata. Perasaan mengaburi pemikiran. Sayang mengakali fikiran.

Sedih, ketawa. Aku masih tetap bersama. Apa yang menarik, aku biarkan hati ini terseksa walau luaran nampak biasa pada mata. Aku biarkan lagi permainan berjalan, tidak tahu samada di pihak dia atau aku.

Kalau terkena, padan muka.

Sedikit demi sedikit, aku berganjak dari tempat duduk asalku. Yang dia tetapkan.
Selesa bukan bermaksud berjaya. Cuma selesa dari konteks aku, sesuatu yang tidak perlu aku fikirkan lagi seperti dahulu.

"Dulu aku selalu fikir dia, 24 jam dia, pagi dia, malam dia. Kemudian aku mati, hidup semula. Mati kembali dan begitulah."

Biarlah dia dengan dongengannya, aku tak rugi apa. Aku masih ada akal.

"Jika ada, maka adalah. Jika tiada, takkan hendak dipaksa."

No comments:

Post a Comment