disable right click

Sunday, April 17, 2011

Noktah Sedar

 "Untung kalau aku lahir semula. Ubah semua. Hidup bahagia."

5 hari yang membebankan telah aku lalui dengan sempurna. Penat lelah selama satu minggu aku memang membuahkan hasil. Sekarang pula, cuti diberikan selama 3 minggu dan 9 May nanti semua pelajar akan kembali mendaftar. Pengambilan pelajar April juga sedang berjalan, dan selepas ini, seperti biasa aku akan dapat "junior" baru.

Semester 6 bakal tiba selepas ini, hanya 2 bulan setengah, selepas itu aku akan dihantar untuk praktikal. Cepat masa berlalu. Aku semakin dewasa, semakin tua, harus menjadi lebih matang dalam menentukan masa depanku. Aku tidak mahu kerja tapi gaji hanya sekadar cukup bayar bil, sewa rumah, ansuran kereta dan macam-macam lagi. Aku mahu hidup aku lebih dari itu. Aku mahukan hidup yang senang, tiada beban perbelanjaan, tiada masalah kewangan.

Aku serik dengan hidup sekarang, apa yang aku lalui aku jadikan pengajaran. Sedar.

Sekali lagi aku cakap, "Untung kalau aku lahir semula. Ubah semua. Hidup bahagia."

No comments:

Post a Comment